Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

ВІД МРІЇ ДО ДІЇ

ВІД МРІЇ ДО ДІЇ

Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка створює рубрику «ВІД МРІЇ ДО ДІЇ».

Знайомтесь з професійними історіями наших випускників.

Сьогодні гість рубрики – випускниця факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології 2009 року (спеціальність «Соціальна педагогіка. Практична психологія», кваліфікація – соціальний педагог, практичний психолог в закладах освіти). Соціальний педагог в закладі дошкільної освіти № 17 «Світлячок» м. Кам’янець–Подільський, Рапутіна Марія. 

                                   Рапутіна             Рапутіна Марія

 

Рапутіна Марія: «Щоб дійти до мети, потрібно, перш за все, йти і мати бажання вчитися».

Що спонукало Вас обрати спеціальність «Соціальна педагогіка. Практична психологія» і стати студенткою факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка?

В 10 класі почала проводити психологічні тренінги шкільний психолог Котик Марія Михайлівна, яка зуміла відкрити та передати свої знання і практичні навики цієї спеціальності. Це настільки захопило мене, що я вирішила теж здобути цю професію.

Вступаючи до університету я обрала дану спеціальність, оскільки мені було цікаво опанувати сферу роботи соціального педагога та практичного психолога.

Розкажіть, будь ласка, про свої студентські роки. Чим запам’яталися? Кого із викладачів згадуєте?

Прекрасні й неповторні студентські роки! Наша група була дружньою, ми святкували дні народження, дні студента у гуртожитку, організовували пікніки у каньйоні річки Смотрич, були учасниками різноманітних конкурсів. Студентське життя подарувало незабутні спогади, враження і допомогло здобути практичні фахові навики. Я із величезним захопленням вивчала усі предмети, які викладали наші викладачі – професіонали своєї справи, що вміло поєднували навчальну дисципліну із життєвою мудрістю, добротою, вмінням знайти підхід та сформувати нового майбутнього професіонала.

Особлива подяка – Мельник Людмилі Пилипівні (куратор нашої групи), Бігун Нелі Іванівні, Співаку Віталію Івановичу, Сербалюку Юрію Володимировичу за їхні нестандартні та цінні підходи до навчання. Дякую Богові, що мені випала честь навчатися у професіоналів і втілити їхні ідеї і поради у професію мого життя. Я щиро вдячна усім викладачам факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології за їхню мудрість, креативність, вміння зацікавити та відданість своїй роботі.

Які компетентності Ви здобули під час навчання в університеті? Зважаючи на Ваш практичний досвід, як Ви вважаєте, які предмети потребують більш детального вивчення?

Під час навчання в університеті я здобула, перш за все, фахову компетентність, яка допомагає мені у професійній діяльності. Дуже важлива практична діяльність в період навчання, що допомагає закріпити та вдосконалювати грунтовні теоретичні знання. За роки навчання моя практика проходила у міському Центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, де з кожним роком ставала більш впевненою в тому, що я правильно обрала свою професію. Великим практичним здобутком для мене була участь у Всеукраїнській олімпіаді по спеціальності «Соціальна педагогіка», яка проходила в м. Ніжин, де я увійшла у 10-ку кращих студентів. Завжди згадую і застосовую практичні настанови свого куратора Мельник Людмили Пилипівни та Гевчук Наталії Сергіївни, яка супроводжувала нас і морально підтримувала.

Кожна спеціальність має свій курс вивчення дисциплін, необхідно закріплювати теоретичні знання практичними навиками і мати бажання не зупинятися на досягнутому.

Ви працюєте в закладі дошкільної освіти, що Вам подабається у роботі?

Доля привела мене в заклад дошкільної освіти №17 «Світлячок», що розташований у мальовничому куточку Старого міста. В колі талановитих, креативних, сучасних, добрих педагогів, які допомагають та підтримують один одного, мені дуже цікаво навчатися нового від них і ділитися з ними своїми знаннями. Моя робота приносить велике задоволення від співпраці з педагогами, батьками, а особливо з маленькими дітьми, які потребують допомоги у формуванні соціальної взаємодії з однолітками та дорослими.

У дошкільному закладі №17 функціонує 6 груп: чотири групи загального розвитку, група притулку для дітей, батьки яких опинилися в складних життєвих обставинах та група спеціального призначення для дошкільників з порушеннями слуху. Свою професійну діяльність, враховуючи специфіку кожної групи, спрямовую на усунення негативних особистісних проявів у дітей та формування позитивних форм поведінки, вироблення навичок спільної діяльності, підвищення рівня самооцінки, покращення соціальної адаптації, соціалізації шляхом проведення різноманітних соціально-психологічних занять, ігор, вправ, морально-етичних бесід. У своїй роботі використовую різноманітні інтерактивні форми та методи активної взаємодії з батьками вихованців нашого закладу та з педагогічним колективом, які ефективно допомагають досягнути поставленої мети спільними зусиллями.

Що Вам допомагає в роботі? У чому черпаєте сили, натхнення? Якому відпочинку віддаєте перевагу?

У професійній діяльності мені допомагає захоплення своєю професією, любов до дітей та підтримка колективу. Вважаю, якщо людина не любить свою справу, то вона не може принести користь у тій сфері, в якій працює і отримати емоційне задоволення.

З сім’єю любимо відпочивати на природі, біля річки, організовуємо сімейні велопробіги, граємо в різноманітні ігри.

Дайте поради студентам університету та абітурієнтам: як правильно планувати свій час, ставити мету, визначати пріоритети?

Головна порада – обирати професію, збалансовуючи розум і серце! Серйозно ставитися до відвідування занять викладачів, прислуховуватись до їхніх цінних порад і застосовувати їх у студентській практиці.

Які Ваші побажання alma-mater?

Зичу успіхів у вихованні молоді, підготовці висококваліфікованих спеціалістів!

 

Коментарі закрито.