Опалюк Тетяна Леонідівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи

Посада  професор, декан факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи

Науковий ступінь  доктор педагогічних наук

ОСВІТА:

Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2009 р., спеціальність: «Історія», кваліфікація історик, викладач історії.

Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2009 р., спеціальність: «Психологія», кваліфікація «Психолог».

Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2010 р., спеціальність «Психологія», кваліфікація «Психолог, викладач психології вищого навчального закладу».

Національний університет біоресурсів і природокористування  України, 2018 р., кваліфікація «Магістр, спеціальність «Філологія».

Захист дисертації на здобуття наукового ступеня доктора наук

Спеціальність: 13.00.09  –  теорія навчання.

Тема: Дидактичні засади формування соціальної рефлексії майбутніх учителів у процесі вивчення гуманітарних дисциплін

Навчальний заклад (наукова установа), у якій відбувся захист дисертації:

Інститут педагогіки НАПН України (Київ, 2019).

Навчальні дисципліни, що викладає науково-педагогічний працівник: 

  1. Вступ до спеціальності
  2. Загально-державне соціальне страхування
  3. Основи професійної майстерності в соціальній сфері
  4. Методика наукових досліджень
  5. Сучасні стратегії надання соціальних послуг
  6. Технології соціальної адвокації
  7. Конфлікти в соціальних групах
  8. Конфліктологічна культура у професійній діяльності

Сфера наукових інтересів: проблеми формування і розвитку соціально-педагогічної адаптивності та соціальної рефлексії майбутніх працівників соціальної сфери.

Автор понад 190 публікацій.

Список наукових та навчально-методичних праць

ОПАЛЮК ТЕТЯНИ ЛЕОНІДІВНИ

Монографія

  1. Опалюк Т. Л. Формування соціальної рефлексії майбутніх учителів у процесі вивчення гуманітарнних дисциплін: теоретико-методологічний аспект : монографія. Київ : Пед. думка, 2018. 296 с.

Навчальний посібник

  1. Опалюк Т. Л. Педагогічна майстерність: розвиток професійно-педагогічної адаптивності та соціальної рефлексії майбутнього вчителя: навч. посіб. Київ : Пед. думка, 2018. 292 с. (у співавторстві)

Навчально-методичні посібники

  1. Опалюк Т.Л. Основи професійної майстерності в соціальній сфері: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець Ковальчук О.В. 2021. – 206 с.
  2. Методичні рекомендації до виконання та захисту дипломних робіт для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 232 Соціальне забезпечення галузі знань 23 Соціальна робота/ уклад.: Л.П.Мельник, Т.Л.Опалюк, О.І.Данилюк, Н.С.Гевчук. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. 72 с.
  3. Опалюк Т.Л. Сучасні стратегії надання соціальних послуг: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець Ковальчук О.В. 2020. – 118 с.

 

Методичні рекомендації

  1. Опалюк Т. Л Формування соціально-рефлексійної компетентності особистості. Методичні рекомендації (для викладачів і студентів педагогічних закладів вищої освіти). – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2019.  – 136 с.

Розділи колективних монографій

  1. Opaliuk T.L. Information security of teenagers on the internet. Security management of the XXI century: national and geopolitical aspects. Issue 2: [collective monograph] / in edition I. Markina. – Prague. – Nemoros s.r.o. – 2020. –Czech Republic. – 471 p. P. 389-394
  2. Opaliuk T.L. Formation of social worker readiness for interaction, social partnership in the system of his professional training. Management of the 21st century: globalization challenges. Issue 3: [collective monograph] / in edition I. Markina. – Prague. – Nemoros s.r.o. – 2020. – Czech Republic. – 287 p. P. 232-239.
  3. Бондар В. І., Шапошнікова І. М., Опалюк Т. Л., Франчук Т. Й. Адаптивне навчання студентів професії вчителя: теорія і практика : монографія / за заг. ред. В. І. Бондаря. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. 308 с.
  4. Опалюк Т. Л., Малихін О. В. Ключові компетентності для навчання протягом усього життя в контексті розвитку соціальної рефлексії майбутнього вчителя. Стратегії інтеріоризації змісту професійної підготовки майбутніх філологів: теорія і практика : монографія. У 2-х ч. / за ред. О. В. Малихіна. Київ, 2018. Ч. 1. С. 73–93.
  5. Опалюк Т. Л., Малихін О. В. Мотивація соціалізації особистості як функціонально-структурна компонента соціальної рефлексії майбутнього вчителя. Стратегії інтеріоризації змісту професійної підготовки майбутніх філологів: теорія і практика : монографія. У 2-х ч. / за ред. О. В. Малихіна. Київ, 2018. Ч. 1. С. 94–114.

Статті в наукових фахових виданнях України

  1. Опалюк Т.Л., Копилов С.А. Модель інтерактивного формату взаємовідносин університету і стейкхолдерів. «Український педагогічний журнал» №2. 2021. С.20-27 Режим доступу: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/282 (Фахове видання).
  2. Опалюк Т.Л., Миронова С.П. Конфліктологічна компетентність майбутнього фахівця: функції соціального гуртування та інклюзії. Інноваційна педагогіка. Науковий журнал. Випуск 32. Том 1. 2021. С. 9-14

Режим доступу: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2021/32/part_1/32-1_2021.pdf (Фахове видання).

  1. Опалюк Т.Л. Інтерактивні методи як чинник формування освітнього середовища в системі професійної підготовки соціальних працівників «Український педагогічний журнал» №1. 2020. С.80-86 Режим доступу: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/377 (Фахове видання).
  2. Опалюк Т.Л. Професійна компетентність майбутнього соціального працівника: особливості структурної організації. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / За ред. Л.П. Мельник, В.І. Співака. – Вип. ХХХІV. Серія: соціально-педагогічна. – Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2020. – 228 с. С.174-184. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_2020_34_19 (Фахове видання).
  3. Опалюк Т.Л. Морально-ціннісні пріоритети професійного розвитоку соціального працівника. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 27. Том 6. – 178 с. С. 126-129 Режим доступу: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/27_2020/part_6/27-6_2020.pdf (Фахове видання).
  4. Опалюк Т.Л. Супервізорство як чинник неперервності професійної освіти соціального працівника. Інноваційна педагогіка. Науковий журнал. Випуск 21. Том 3. 2020. С. 193-196. Режим доступу: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/21/part_3/43.pdf (Фахове видання).
  5. Опалюк Т.Л. Суть та особливості розвитку аналітико-узагальнюючої діяльності соціального працівника. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент : зб. наук. пр. / Арт академія сучасного мистецтва ім. С. Далі, Інститут ПТО НАПН України ; редкол. : В. Ф. Орлов (голова) Київ : Вид-во ТОВ «ТОНАР», 2020. Вип. 15. 280 с. (Серія: Педагогічні науки). С. 130-147. Режим доступу: https://www.zbirnik.mixmd.edu.ua/index.php/artedu/article/view/195 (Фахове видання).
  6. Опалюк Т.Л. Правдивість як системотвірна особистісна якість соціального працівника, соціального педагога «Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія» Випуск № 16. 2020. С. 109-116. Режим доступу: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14687 (Фахове видання).
  7. Опалюк Т.Л. Теоретичні підходи до формування у майбутнього соціального працівника готовності до взаємодії та соціального партнерства. Інноваційна педагогіка. Науковий журнал. Випуск 26. 2020. С. 191-194. Режим доступу: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/26/40.pdf (Фахове видання).
  8. Опалюк Т.Л. Моделі професійної підготовки соціальних працівників, їх змістово-технологічний супровід. Молодь і ринок. – 2020. – №2 (181). – С. 54-59 Режим доступу: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/211801 (Фахове видання).
  9. Опалюк Т.Л. Кейс-метод у системі компетентнісної, особистісно зорієнтованої професійної підготовки соціального працівника. НАУКОВИЙ ЧАСОПИС НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ М. П. ДРАГОМАНОВА. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Випуск 72. – Том 2. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2019. –308 с. С. 87-92. Режим доступу: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/31623/1/O_Fedorenko_NCNPDU_KSIO.pdf (Фахове видання).
  10. Опалюк Т.Л., Данилюк О.І. Теоретико-методологічні підходи щодо професійної підготовки фахівців соціономічного профілю. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / За ред. Л.П. Мельник, В.І. Співака. – Вип.ХХХІ. Серія: соціально-педагогічна. – Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, 2018. С. 101-111. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_2018_31_12. (Фахове видання).

 

Наукові праці у науковометричних і зарубіжних виданнях

  1. Somych, Mykola, Tetiana Opaliuk, Iryna Potapiuk, Elena Ovcharuk and Alina Oliinyk. (2022). “Economic security of Ukraine: Management aspect through the prism of socio-economic development in the context of international ratings.” Politics & Policy. Volume50, Issue 4. Pр. 810-833. Режим доступу : https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/polp.12481 (Scopus)
  2. Iryna Markinaa, Nina Zhuravskab, Serhii Yashchukc, Tetiana Opaliuk, Nataliya Karapuzovae. (2020), «The Formation of the Adaptive Model of Educational Management in the Sphere of Higher Education». International Journal of Innovation, Creativity and Change. www.ijicc.net Volume 11, Issue 5, 2020 рр. 200-217 Режим доступу: https://www.ijicc.net/images/vol11iss5/11515_Markina_2020_E_R.pdf (Scopus)
  3. Topuzov, O. M., Shamne, A. V., Malykhin, O. V., Aristova, N. O., & Opaliuk, T. L. (2020). Adaptation Peculiarities of the First-Year Students to University Life: Study on Stress Resistance. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 12(2), 48-59. Режим доступу: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/2630 (Web of Science)
  4. Oleksandr Malykhin, Nataliia Aristova, Vasyl Kovalchuk, Tetiana Opaliuk, Taras Yarmolchuk. (2020) «Higher school teachers’ digital competence: strategies for self-assessment and improvement». SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION Proceedings of the International Scientific Conference. Volume II, May 22th-23th, 2020. 41-51 Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/341563958_HIGHER_SCHOOL_TEACHERS%27_DIGITAL_COMPETENCE_STRATEGIES_FOR_SELF-ASSESSMENT_AND_IMPROVEMENT (Web of Science)
  5. Markina, I., Chykurkova, A., Dudziak, O., Opaliuk, T. and Dobrenko, I. (2019), “Globalization-induced changes in higher education management in Ukraine”, International Journal of Educational Management, Vol. 33 No. 6, pp. 1291-1302. Режим доступу: https://doi.org/10.1108/IJEM-01-2019-0037 (Scopus)

 


Публікації в електронних журналах та платформах електронної літератури